Cine a creat logo-ul Apple si de ce este un mar muscat?

Dupa atatia ani in care v-am povestit tot felul de stiri si curiozitati despre Apple, nu ne-am dat seama ca pana acum nu explicasem niciodata povestea celebrului sau logo de mar muscat. Astazi este un simbol cultural, dar nu a fost intotdeauna asa. De fapt, primul logo Apple a fost folosit doar un an. In acest articol va vom spune de unde vine sigla actuala si prin ce faze a trecut in cei 40 de ani de viata pe care Apple urmeaza sa-i sarbatoreasca (va fi pe 1 aprilie viitor).

Logo-ul multicolor de deasupra acestor linii, de exemplu, nu are nimic de-a face cu niciun grup social sau cu orientarea sexuala a lui Tim Cook, desi multi s-ar putea gandi la asa ceva. Este atat de colorat dintr-un motiv foarte simplu; Steve Jobs a vrut sa umanizeze computerele, sa le faca mai distractive si mai putin amenintatoare pentru neprofesionist, iar a face logo-ul sa aiba mai multe culori a fost o modalitate de a oferi o imagine mult mai distractiva si mai lejera marcii sale. In plus, Apple a realizat computere care puteau reprezenta diverse culori pe ecran. Acest lucru ne poate parea incredibil, dar vorbim despre o perioada in care multi inca mai foloseau computere conectate la monitoare monocrome sau verde cu fosfor. Cu toate acestea, acest logo nu a fost primul. Primul logo Apple a fost desenat deRonald Wayne , al treilea fondator al companiei, impreuna cu Steve Jobs si Steve Wozniak. Aceasta era aspectul lui;

Dupa cum vedem, este vorba despre Isaac Newton care citeste sub un mar, pe cale sa fie lovit de un mar care pare sa cada. Acest logo a fost in cele din urma respins de Jobs dupa un an de utilizare, din cauza dificultatii in care a trebuit sa fie reprodus ieftin sau sa fie identificat cand era foarte mic. Pe ea, daca este tiparita suficient de mare, am putea citi aceasta inscriptie:

Newton… O minte care calatoreste mereu prin mari ciudate de ganduri… singura

Jobs a insarcinat apoi agentia de creatie Regis McKenna sa creeze un nou logo pentru ei. Persoana responsabila in cadrul acelei agentii a fost Rob Janoff , care a cumparat multe mere de diferite feluri pentru a le verifica formele si cum l-ar putea inspira sa creeze ceva bazat pe ele. Asa s-a nascut logo-ul acum mitic al marului muscat , intr-o singura cerneala, pe care o avem cu totii pe spatele iPhone-ului nostru. Motivul muscaturii? – foarte simplu. Nu are nimic de-a face cu Adam si Eva, sau cu ispite. Ii face pe toti sa recunoasca un mar in acea silueta. Altfel, multi au crezut ca ar putea fi un alt fruct. Rob este acest tip si inca lucreaza pentru propria sa agentie din Chicago. Trebuie sa fie spectaculos sa vezi logo-ul tau reprodus pana la nebunie pe sute de milioane de smartphone-uri si computere din intreaga lume. Pe site-ul sau, ne arata evolutia pe care a urmat-o logo-ul Apple pana in prezent;

Desi imaginea spune ca logo-ul actual este cromat, adevarul este ca Apple a revenit la cel din 1998, versiunea monocroma care arata pur si simplu conturul cu cerneala, sau argintiu, asa cum este cazul de pe spatele iPhone-ului. Griul este folosit in general, dar in realitate Apple aplica o multitudine de culori logo-ului sau. De fapt, cartile de vizita ale tuturor angajatilor Apple sunt imprimate in mai multe culori… de fiecare data cand primiti una, puteti obtine o mana de ajutor cu logo-ul Apple imprimat intr-o culoare diferita . Este doar o alta curiozitate si este interesant ca Apple continua sa foloseasca multe culori in logo-ul sau, desi intr-un mod diferit.