Cum sa devii un influencer in social media

Toata lumea vrea sa fie influencer in aceste zile. Pare un stil de viata glamour: oamenii iti ofera lucruri gratuite si asculta tot ce spui. Daca conduci o afacere, aceasta poate insemna un flux constant de clienti noi.

Conform unui studiu, intreprinderile realizeaza 6,50 USD din fiecare 1 USD pe care il cheltuiesc pentru marketingul influencer . Asadar, este usor sa-ti imaginezi beneficiile daca ai fi influencer, generand multa nevoie – si extrem de valoroasa – atentie pentru propria ta afacere.

Dar daca a deveni influencer ar fi usor, toata lumea ar face-o. Nu am de gand sa-l coacaz – procesul pe care il descriu mai jos are loc. Dar daca a deveni influencer are sens pentru tine (si vom vorbi si despre asta), acesti sase pasi vor face posibila construirea unui nume in orice industrie aleasa.

Intelegeti de ce doriti sa deveniti influencer

Vom intra in sfaturile mele specifice intr-un minut, dar mai intai vreau sa va pun o intrebare simpla: de ce doriti sa fiti influencer?

Iata un mic secret murdar: a fi influencer nu este la fel de stralucitor pe cat pare. Multa munca merge in procesul de castig si mentinere a statutului de influencer.

Pentru a depasi tot acest efort, influentarii nu castiga atatia bani pe cat credeti ca fac in platformele de marketing influencer . In timp ce Kylie Jenner poate incasa 1 milion de dolari pe post Instagram , doar 18% dintre bloggeri spun ca blogul lor este principala sursa de venit actuala .

Asta nu inseamna ca nu ar trebui sa urmaresti sa devii un lider de gandire in spatiul tau. Inseamna doar ca trebuie sa fii realist in ceea ce este implicat. Daca sunteti doar in asta pentru bani, exista o multime de cai mai usor de luat. Inceperea unei companii sau investitia in construirea unui set de abilitati va plati in mod semnificativ mai multe dividende decat incercarea de a deveni influencer.

Exista insa o multime de motive pentru care ar trebui sa mergi dupa statutul de influencer. Devenind influencer inseamna ca ai o audienta . Iti ofera o platforma. Iti da glas. Si va ofera respect – noua din 10 milenii au incredere in influentele social media mai mult decat celebritatile traditionale. Pentru multi oameni intr-o multime de industrii, asta este mai valoros decat banii.

Cu cativa ani in urma, stiam ca intentionez sa lansez curand o agentie de marketing, asa ca am inceput sa fac multa scriere si alte tipuri de creare de continut. Am scris o carte, dar nu o faceam pentru a vinde descarcari. Stiam unde ma indrept cu noua mea companie si stiam ca avand o audienta care ma urmareste inainte de timp, va fi mult mai usor sa o scoateti din pamant.

Concluzia este aceasta: stiti ce este pentru voi. Descoperiti de ce doriti sa fiti influencer si la ce sunteti dispus sa renuntati in schimb pentru a face acest lucru inainte de a incepe cu sfaturile de mai jos.

Sfat # 1: defineste-ti zona de expertiza

Daca credeti ca veti pleca peste noapte si veti deveni un influencer de marketing digital peste noapte, am o veste proasta pentru dvs. Spatiul este incredibil de aglomerat si este putin probabil sa obtineti o tractiune reala care acopera un subiect atat de larg.

Vei vedea rezultate mult mai bune daca „mergi jos”. Ce faci mai bine decat oricine altcineva? Ce vezi ca ceilalti gresesc in ceea ce priveste munca ta? Ce puteti scrie despre asta va adauga o valoare autentica publicului dvs. si ii va convinge sa revina pentru mai mult?

Cu alte cuvinte, trebuie sa-ti gasesti „nisa intr-o nisa”. Nu fii doar un blogger de marketing digital; fi un blogger de marketing digital care ofera sfaturi practice si actionabile pentru IMM-uri. Sau oferiti sfaturi si tactici pentru companii cu expertiza limitata si bugete mici, care vor sa beneficieze de avantajele continutului video .

Luati ceva timp pentru a defini nu numai zona de expertiza in care doriti sa deveniti influencer, dar si pentru a reduce ceea ce nu doriti. Veti avea nevoie de aceasta informatie pentru a determina exact cum sa procedati cu sfaturile de mai jos.

Sfat # 2: alegeti-va canalul

Exista zeci de platforme diferite pe care poti deveni un influencer, precum YouTube, Instagram , Instagram Stories, Facebook Groups, LinkedIn publishing, LinkedIn LinkedIn, blogging si podcasting.

Chestia este ca nu puteti fi un influencer pentru toti. Cu exceptia cazului in care lucrati cu banii Kardashian, trebuie sa alegeti un singur canal in care sa va puteti concentra eforturile (aceasta face parte din construirea unei „nise intr-o nisa”). Incepeti cu urmatoarele intrebari:

Esti bun la aparatul foto? Daca da, videoclipul YouTube sau LinkedIn ar putea fi alegeri bune.
Esti un scriitor puternic? Blogging-ul (pe site-ul propriu sau pe o platforma precum Medium) ar putea fi mai potrivit.

Ce fel de continut doriti sa creati? Daca esti mai bine sa faci poze, uita-te la crearea unui feed frumos de Instagram . Acest lucru functioneaza si pentru Snapchat sau Facebook. Daca aveti o voce creata pentru radio, consultati podcastingul .

Poti domina pe canal? Este deja saturat de influenti? Platforma in ansamblu este in scadere in popularitate (uitandu-te la tine, Snapchat)?

Vei vorbi cu predilectie unui public B2B? O platforma centrata in afaceri precum LinkedIn va fi probabil o potrivire mai buna pentru continutul dvs. decat Facebook sau Twitter.

Acest ultim punct ma aduce la o consideratie esentiala: unde este cel mai probabil publicul tau sa te gaseasca? Nu orice demografie raspunde la fel de bine la fiecare platforma.

Sfat # 3: Incepeti crearea de continut

Acum, incepe sa creezi continut . In fiecare zi. Sau in fiecare saptamana. Sau chiar in fiecare luna.

Indiferent de intervalul pe care il alegeti, retineti ca cu cat puteti face mai mult – si cu atat va puteti produce mai bine calitatea – cu atat veti iesi din crearea de continut. Poate suna evident, dar blogurile mai des produc cu adevarat rezultate. De fapt, companiile care publica mai mult de 16 articole pe luna genereaza de peste trei ori traficul celor care posteaza doar o data pe saptamana sau mai putin.

Sfat # 4: Implica-ti publicul

Tineti minte mai devreme cand am subliniat ca milenii au incredere in influentii sociali mai mult decat in ​​listele traditionale A? Unul dintre cei mai mari factori din spatele acestui fapt este ca sunt mai accesibili.

Influentatorul tau social obisnuit cu urmari de dimensiuni decente nu traieste intr-o comunitate inchisa de elita, intrerupta de public de o echipa de bodyguarzi si o gramada de gururi de PR care isi administreaza conturile. Sunt la fel ca publicul lor: cred ca lucruri similare, au experiente similare si – cel mai important – sunt dornici sa se angajeze cu adeptii lor.

Pentru ca „influentarea” nu este o strada unidirectionala. Nu va puteti astepta sa construiti un public angajat, postand un videoclip sau scriind un blog, uitand tot despre asta.

Cand oamenii comenteaza articolele mele sau reactioneaza la videoclipurile mele, le raspund. Daca oamenii si-au luat timpul sa se angajeze cu ceea ce fac, vreau sa le multumesc pentru asta. Comunicarea cu publicul tau in acest fel inseamna sa demonstrezi ca esti o persoana reala, nu doar o drona fara chip care scoate continut.

Comments are Disabled