Dieta Mediteraneana: Reguli generale

Dieta mediteraneana este una dintre cele mai populare modalitati de a slabi si a te mentine pe termen lung, fara insa a intampina probleme de sanatate, sau a renunta la mancaruri delicioase. Este considerata la nivel international cea mai sanatoasa cura existenta. Ocupa primul loc in topul dietelor eficiente care se pot transforma mai departe intr-un stil sanatos de viata. Aceasta dieta se bazeaza pe alimente neprocesate, precum fructe, legume, pastai, cereale, etc.

Daca vrei sa traiesti precum grecii sau italienii, trebuie sa consumi foarte multe legume, grasimi sanatoase, fructe de mare si peste.

Dieta minune

Dieta mediteraneana a fost supranumita chiar „dieta minune” si se pare ca reprezinta cheia pentru a trai mai mult si pentru a fi mai sanatosi.

Nutritionista Catherine Itsiopoulos a studiat dieta mediteraneana si a explicat ca nu doar ca ajuta la pierderea in greutate, ci si reduce riscul bolilor de inima, diabetului de tip 2 si bolilor precum Alzheimer si Parkinson.

„Poate fi adaptata oricarei culturi, indiferent de zona geografica. Se focuseaza pe alimente proaspete, grasimi sanatoase si antioxidanti din plante”, spune Catherine Itsiopoulos.

Dieta mediteraneana: reguli generale  Mananca peste de doua ori pe saptamana

Pestele si crustaceele sunt ingredientele de baza ale dietei mediterneene, in special varietatile foarte bogate in grasimi, precum sardinele, dar si midii, scoici si caracatita.Acestea au in compozitie o canitate mare de grasimi de tipul omega 3, foarte benefice pentru sistemul cardiovascular, buna functionare a creierului, sistemului nervos si pentru o buna crestere si dezvoltare generala.

Consuma iaurt si branzeturi cu moderatie

Dieta mediteraneana incurajeaza consumul de iaurt sau branza feta, insa in cantitati mici. Aceste produse fermentate ajuta la intarirea sistemului imunitar.

Doua mese vegetariene pe saptamana

Legumele precum nautul, fasolea, lintea, mazarea sunt o sursa ideala de proteine vegetale si fibre dietetice, fara grasimi saturate. Combinarea legumelor cu cerealele integrale va oferi organismului aminoacizi esentiali pentru sanatate.

Consuma carne rosie cu moderatie

Proteinele animale sunt o sursa ideala de aminoacizi, insa contin grasimi saturate. Pentru a beneficia insa de avantajele acestor alimente, este de preferat consumul unor portii mici si dese. Evita produsele procesate din carne, precum mezelurile.

Painea din cereale integrale este permisa

Cerealele integrale si cerealele sunt o sursa de fibre dietetice, care sunt esentiale pentru o digestie sanatoasa. Fibrele stabilizeaza nivelul colesterolului „rau” si pot reduce riscul producerii unor boli grave, precum cancerul de colon.

Vinul joaca un rol foarte important in dieta mediteraneana. Vinul rosu, in special, este mai benefic pentru organism decat orice tip de vinuri albe, deoarece este bogat in resveratrol, un antioxidant important, cu multe efecte benefice asupra sanatatii.

Foloseste ulei de masline

Folosirea la gatit a grasimilor monosaturate, precum uleiul de masline, ajuta la scaderea colesterolului si reduce riscul unui atac de cord.

Citricele, precum portocalele sau lamaile, sunt cunoscute pentru imbunatatirea sistemului imunitar, precum si pentru o mai buna absorbtie a fierului din legumele verzi.

Adauga legume fiecarei mese

La fiecare masa este musai sa servesti diferite tipuri de salate, preparate din legume proaspete si ierburi aromatice, pentru a putea profita de antioxidanti.

Comments are Disabled