10 organe pe care le mentinem sanatoase cu ajutorul alimentelor

A fi sanatos e lucru mare, asta o stiu cei care sufera de diferite boli sau afectiuni ale organelor. Cand suntem sanatosi, nu realizam cat de norocosi suntem, numai cand ni se ia aceasta stare de bine a organismului, realizam cat de bine era inainte si incercam sa ne tratam ca sa ne insanatosim. Eu spun ca decat sa ajungem sa ne tratam de anumite boli, mai bine le prevenim. Am facut un studiu al celor mai importante organe ale organismului nostru si am aflat care sunt alimentele cele mai sanatoase pentru buna lor functionare.

1. Pielea

Pielea este o parte foarte importanta a corpului nostru, practic este invelisul acestuia, iar mentinerea ei intr-o stare cat mai buna este esentiala pentru noi.

Pepenele este un fruct cu foarte putine calorii si ajuta la mentinerea fermitatii pielii. Iaurtul degresat are o concentratie ridicata de vitamina A, iar bacteriile sale imbunatatesc aspectul pielii. Mustarul regleaza fluxul sangvin la nivelul pielii.

2.  Rinichii

In numar de 2, rinichii sunt organele care elaboreaza urina. Deoarece sunt organe foarte vulnerabile, se estimeaza ca 1 persoana adulta din 10 sufera de o boala cronica de rinichi. Iata cateva alimente care va pot ajuta sa le pastrati sanatatea: castravetele are multa apa si stimuleaza activitatea rinichilor, aminoacizii si proteinele din varza rosie actioneaza ca un filtru pentru rinichi, iar telina protejeaza rinichii de virusi.

3. Oasele

Scheletul reprezinta o parte elementara a corpului nostru. Daca avem numai un os lezat, mobilitatea are de suferit. Asa ca protejati-va de accidente si mancati aceste alimente: migdalele contin magneziu, care ajuta ca oasele sa ramana sanatoase, spanacul aduce in organism necesarul de calciu pentru rezistenta oaselor si functionarea muschilor, branza este o sursa de calciu care contribuie la intarirea oaselor.

4. Stomacul

Organul care realizeaza digestia alimentelor pe care le mancam nu este intotdeauna protejat. Trebuie sa stiti ca stomacul nu poate digera orice, iar pentru ca procesul de digestie sa se realizeze eficient, mancati fructele pe stomacul gol, nu dupa masa, ca desert.

Pastarnacul stimuleaza digestia. Arpacasul aduce in organism necesarul de fibre, magneziu si fosfor pentru o digestie sanatoasa. Mararul amelioreaza indigestia.

5. Intestinele

Fie ca este vorba de intestinul subtire sau de cel gros, aceste organe trebuiesc si ele protejate, deoarece la nivelul acestora se pot dezvolta afectiuni nu prea placute. Va suna cunoscut colonul iritabil sau constipatia? Iata ce trebuie sa mancati ca sa va mentineti intestinele sanatoase: tinctura de fenicul protejeaza mucoasa intestinala, mango are vitamina A si antioxidanti ce apara mucoasa intestinala, nucile contin o forma purificata de Omega 3 , care ajuta la reducerea riscului de cancer al intestinelor.

6. Ficatul

Ficatul este cel mai mare organ intern al corpului uman. Face parte din sistemul digestiv, performa mai mult de 500 de functii diferite, fiecare dintre acestea fiind esentiale vietii. Functile sale esentiale includ: ajutor in digestia grasimilor, asigura rezerve de nutrienti, filtrarea toxinelor si a deseurilor din sange, sintetizarea unor varietati de proteine si reglarea nivelelor multor chimicale ce ajung in sange.

Conopida contribuie la protejarea si imbunatatirea activitatii ficatului. Drojdia este o importanta sursa de vitamina B, care detoxifica ficatul. Carnea de iepure degreseaza ficatul. Laptele apara ficatul de diferite afectiuni frecvente.

7. Creierul

Considerat centrul informational al organismului, creierul regleaza activitatea fiecarui organ. Daca fara anumite organe putem trai, fara creier ne-ar fi imposibil. Tot ce realizam in viata o facem ajutandu-ne de creier, acesta ne ajuta sa gandim, fara el nu am exista. Iata de ce trebuie sa-l protejam consumand aceste alimente: fasolea creste puterea de concentrare, oul este o sursa grozava de proteine, iar galbenusul contine colina, care ajuta la dezvoltarea memoriei, mazarea e bogata in proteine bune pentru memorie si concentrare, iar bananele contin substante benefice pentru creier.

8. Ochii

Ochii sunt cele mai sensibile organe ale corpului uman. Cu ajutorul lor putem observa lucrurile care ne inconjoara si ne putem orienta in spatiu. Ochii sunt esentiali, deoarece prin intermediul lor, putem sa ne imbunatatim cunostintele si sa ne ferim de pericole. Ochii trebuiesc mereu protejati, iar ori de cate ori ii simtiti extrem de obositi, clipiti de mai multe ori sau masati-i usor cu varful degetelor cat ii tineti inchisi.

Iata cateva alimente benefice pentru ochi: strugurii ajuta cu precadere ochiul in timpul vederii nocturne, iar taninul trateaza infectiile oculare, ananasul contine numeroase enzime ce relaxeaza ochii celor care stau mult la calculator, rozmarinul purifica ochii si protejeaza vasele de sange oculare.

9.  Parul

Considerat podoaba capilara a femeilor, parul cam da batai de cap barbatilor. Dar nu putem spune nici ca femeile nu ar avea probleme cu ingrijirea lui, dar multi barbati ajung sa cheleasca prematur. Cauzele pot fi numeroase, printre care stresul, alimentatia deficitara, spalarea acestuia cu produse necorespunzatoare etc. In ceea ce prezinta alimentatia, iata ce trebuie sa mancati pentru a avea par frumos si bogat: graul are calciu, acizi grasi, dioxid de siliciu ce reprezinta provizii de sanatate pentru piele, par si unghii, orzul contine substante bioactive, care infrumuseteaza si revitalizeaza parul, hreanul regenereaza parul, pielea si unghiile, multumita substantelor active continute.

10. Inima

Ultima, dar nu cea mai putin importanta: Inima, motorul organismului, organul care pompeaza sangele spre toate celelalte organe si tesuturi. Extrem de importanta pentru buna functionare a organismului, inima este, din pacate, unul dintre organele cele mai afectate de boli. Iata ce alimente sunt benefice pentru inima: varza are mult potasiu si fier, necesare inimii si circulatiei sangvine, ridichea ne apara impotriva atacurilor de inima, portocalele contin vitamina C care scad nivelul colesterolului din sange, ceapa scade presiunea sangvina, imbunatateste activitatea inimii si circulatia, uleiul de masline energizeaza cordul si reduce colesterolul, dovleacul are efect benefic in cazul hipertensiunii arteriale si in bolile de inima, paprika protejeaza inima si vasele de sange, merele contin 300 de substante esentiale pentru protectia sistemului vascular, piersicile au multe vitamine si oligoelemente care protejeaza inima, ardeiul iute previne cresterea zaharului din sange , care poate duce la formarea colesterolului pe vasele inimii.