Tacticile de marketing sunt activități care te ajută să-ți atingi obiectivele de marketing. În acest fel îți implementezi strategia de marketing pentru a avea succes. Alegerea celei mai potrivite tactici de marketing depinde de obiectivele tale de marketing, bugetul și care este publicul țintă vizat.
1. Creează conținut util
Crearea de conținut este una dintre cele mai bune modalități de a promova o afacere dacă ai un buget restrâns. De exemplu, poți începe să scrii postări pe blog. Blogging-ul este o modalitate excelentă de a ajunge la publicul țintă și de a genera trafic organic către site-ul tău web. În plus, poți folosi spațiul blogului pentru a răspunde la întrebările clienților, atrăgând astfel noi clienți potențiali. O altă metodă de a crea conținut util este email marketing-ul. Grupează informația utilă despre produsul/serviciul tău într-un text cu grafică atractivă și organizează o campanie de email marketing cu scop de informare.
2. Campanii PPC
Google Ads (AdWords până în iulie 2018) permite să faci publicitate site-ului tău tuturor utilizatorilor motoarelor de căutare care caută anumite cuvinte cheie, cum ar fi cele legate de serviciile, produsele sau marcă oferite pe site. Un mare avantaj al acestei tactici este faptul că se poate calcula cu ușurință ROAS, cu alte cuvinte rentabilitatea investiției în publicitate. Google Ads oferă o mulțime de indicatori ai performanței anunțului: numărul de clickuri, rata de conversie, cost per conversie, rata de respingere etc.
3.Relații Publice
Esența PR-ului este stabilirea de relații între afacere și public. Nicio afacere nu poate exista în vid fără legătură cu societatea. Trebuie să se declare, să caute noi clienți, să-și „lumineze” fața. Pentru aceasta, au fost inventate instrumente speciale de PR. Toate acestea sunt utilizate pe scară largă de companii într-o varietate de nișe. Există o mulțime de forme a PR-ului: comunicate de presă, apariții la TV, participarea la diverse evenimente etc.
4.SEO
SEO (Search Engine Optimization) este o tehnologie de promovare a unui site web în rezultatele căutării pentru a obține trafic. Aceasta se bazează pe cunoașterea algoritmilor de clasificare a resurselor în rezultatele căutării și îmbunătățirea criteriilor site-ului pentru a-l aduce în topul rezultatelor căutării pentru frazele cheie necesare. Cu alte cuvinte, ca urmare a SEO de înaltă calitate, site-ul urcă în rezultatele motorului de căutare, ceea ce înseamnă că linkul către pagina promovată primește trafic de vizitatori, care va cu atat mai mare, cu cat mai înaltă este poziția unui astfel de link.
5.Branding
Brandingul este crearea unei imagini pozitive a companiei și fixarea acesteia în capul clientului. Datorită lui, se creează un stil unic, se mărește valoarea produsului și se formează încrederea în companie. O ilustrare clară a motivului pentru care brandingul este atât de important sunt exemplele cunoscute în întreaga lume – Apple, Ikea, Coca-Cola, Google. Consumatorii cunosc aceste nume și pot spune imediat ce produse oferă companiile pe piață și de ce au primit atâta popularitate.
Pentru a promova cu succes un produs sau serviciu, a cuceri piața și a crește profitabilitatea, este necesar să se stabilească obiectivele potrivite și tacticile care vor realiza aceste obiective – toate acestea trebuie fixate în strategia de marketing.